روزگار جهنمی بهشت شیراز
توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستور کار سفر پاکستان است
دستی از مهر بر شانه های مردان طبیعت
رشد ۵۰ درصدی درآمد گمرکات خوزستان
گام دوم انقلاب، ناامیدسازی دشمن است
پایان دعوای راننده و مسافر بر سر پول خرد با اجراییشدن کیف پول الکترونیکی تاکسیها
نحوه توزیع درآمد مالیات بر ارزش افزوده با حضور وزیر اقتصاد بررسی شد
بررسی عملکرد وزارتخانههای آموزش، علوم و ارتباطات درکمیسیون برنامه با حضور وزراطی حکمی از سوی رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران منصوب شد. به گزارش پول و اعتبار به نقل از بندر و دریا، فرشاد مقیمی معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حکمی سعید جعفری را به سمت سرپرست مجتمع کشتیسازی و […]
طی حکمی از سوی رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران منصوب شد.
به گزارش پول و اعتبار به نقل از بندر و دریا، فرشاد مقیمی معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حکمی سعید جعفری را به سمت سرپرست مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران منصوب کرد.
جعفری دانشآموخته لیسانس مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک تهران است و ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی وزارت صمت، رییس سازمان صمت استان مرکزی، مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی ایدرو و همچنین معاونت نوسازی و اجرای طرحهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را در کارنامه اجرایی خود دارد.
گفتنی است مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران یک منطقه ویژه اقتصادی درمحدودهای به مساحت 1100 هکتار در 37 کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج فارس ایجاد شده است.
این منطقه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت 380 هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتیسازی و صنایع فراساحل و سازههای دریایی و همچنین صنایع پاییندستی و ایجاد کارخانجات مرتبط با امر کشتیسازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقهای، ملی و استفاده از آخرین فناوریهای مرتبط افزایش شغل ایجاد شده است.
از نظر جغرافیایی این منطقه از طریق خلیجفارس به آبهای بینالمللی و از طریق بندرعباس با استفاده ازراههای زمینی ، ریلی و راههای هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.
این منطقه به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام میشود همانند یک گلوگاه استراتژیک تلقی میشود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالانه در خلیجفارس میتواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.
دیدگاهتان را بنویسید