رفتار غیر فرهنگی در یک جشنواره کاملا فرهنگی
به ناترازی کتاب و مطالعه دچار شدهایم
داشتن زندگی آسان و اثرگذار در گرو کنار گذاشتن تشریفات و تجملات است
اولین رویداد ملی استارتآپی کشاورزی و آبزیپروری در آبادان برگزار میشود
کتاب، خون جاری در رگهای جامعه است که از آن غافلیم
اعتماد دوباره سرمایهگذاران به جریان پایدار ارز / بانک گردشگری پیشتاز جذب نقدینگی ارزی
بانک صادرات ایران شایسته جایگاههای برتر نظام بانکی است
نمیتوانیم تولید را متوقف کنیم، مصرف آب را مدیریت میکنیمبه گزارش پول و اعتبار، علیاکبر الوندیان اظهار داشت: کارخانه های سیمان با محدودیت های انرژی از جمله برق و گاز دست و پنجه نرم می کنند و این امر منجر به کاهش تولید و افزایش هزینه ها شده است.
وی افزود: اکنون که محدودیت گاز داریم، برای کارخانه هایی که در کلانشهر قرار ندارند سهمیه مازوت اختصاص پیدا می کند ولی برای انتقال مازوت از پالایشگاه ها به کارخانه های سیمان با افزایش هزینه حمل و نقل روبرو هستیم.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه هزینه سوخت نزدیک به ۲ برابر برای صنعت سیمان تمام می شود، گفت: مازوت با قیمت یارانه ای به کارخانه های سیمان ارائه می شود اما هزینه حمل و نقل آن برای کارخانه دار گران تمام می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه هزینه های حمل بیشتر می شود اما متحمل آلودگی هم هستیم و سوخت مازوت پاک و با کیفیت تحویل نمی شود.
الوندیان عنوان کرد: در زمان بارگیری امکان دسترسی به سوخت وجود دارد از این رو دخل و تصرف در مازوت هستیم که از آن کم یا زیاد شده یا مواد افزودنی به آن اضافه می شود به گونه ای که در کیفیت سوخت تاثیر گذاشته و فرایند تولید را با آسیب روبرو می کند.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زمانی که مازوت از پالایشگاه اصفهان به سمت کارخانه سیمان بیرجند باگیری می شود این طول مسیر فرصت دخل و تصرف را برای ایجاد آلودگی در مازوت زیاد می کند.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه مصرف مازوت برای کارخانه های سیمان کلانشهرها ممنوع است گفت: صنعت سیمان برای مازوت سوزی طراحی شده است و در فرایند تولید، سولفات جذب می شود و کمترین آلودگی را به همراه دارد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون به خاطر آلودگی هوا، استفاده کارخانه های سیمان تهران و اصفهان از مازوت ممنوع است این در حالیست که محدودیت انرژی بسیار جدی است.
دیدگاهتان را بنویسید