تجلیل بانک صادرات ایران از ۶۷ دانشجوی نخبه المپیادی کشور
روزگار جهنمی بهشت شیراز
توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دستور کار سفر پاکستان است
دستی از مهر بر شانه های مردان طبیعت
رشد ۵۰ درصدی درآمد گمرکات خوزستان
گام دوم انقلاب، ناامیدسازی دشمن است
پایان دعوای راننده و مسافر بر سر پول خرد با اجراییشدن کیف پول الکترونیکی تاکسیها
نحوه توزیع درآمد مالیات بر ارزش افزوده با حضور وزیر اقتصاد بررسی شدبه گزارش پول و اعتبار به نقل از شهرمردم، یکی از مهمترین مشکلات ما کمبودِ بازرس خطوط است ، شهروندان میتوانند در زمینهی نظارت کمک زیادی به ما کنند، به گزارش جلالالدین عرفانی – خبرنگار شهر مردم، زمانیکه چند سال قبل در راستای هماهنگسازی بیشتر حوزهی حملونقل درونشهری و برونشهری، سه سازمانِ اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانههای مسافربریِ برونشهری طی یک مصوبهی شورای وقت شهر شیراز ادغام و به «سازمان حملونقل درونشهری شیراز» تغییر یافتند، کسی فکر نمیکرد که چند سال بعد گستردگی شهر، افزایش جمعیت و البته افزایش تعداد مسافر و ناوگان باعث شود تا دوباره حوزهی حملونقل سراغ نسخهی قدیمی، یعنی تفکیک وظایف سه حوزه و بازگشت به حالت قبل برود؛ موضوعی که از ابتدای فعالیت شورای ششم در دستور کار مدیریت شهر قرار گرفت.
عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان حملونقل مسافر نیز بر این موضوع تأکید کرد و گفت: بحث تفکیکِ سازمان حملونقل مسافر در شهر شیراز را از ابتدا شورای ششم یعنی حدود چهار سال است که دنبال میکند. با توجه به اینکه تاریخ مصوبهی ادغام تمام شده است، من نامهی تفکیک را از شهرداری شیراز گرفتم و با هماهنگی آقای عزیزی، نمایندهی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، که با وزارت کشور هماهنگ کردند، نامه را به ایشان دادیم تا در تهران هماهنگی لازم را انجام دهند. اما اخیراً وزارت کشور مخالفت خود را با تفکیک این سازمان اعلام کرد.
مصطفی کیانیرحیمی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع، با مشورت شهرداری شیراز تدبیری نو برای این کار اندیشیده شد؛ بر این اساس مقرر شد معاونتی جدید تحت عنوان «معاونت تاکسیرانی» به ریاست آقای ولیزاده در زیرمجموعهی سازمان حملونقل مسافر فعالیت خود را آغاز کند تا بخشی از نقصان حوزهی تاکسیرانی برطرف شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا سیستم هوشمندِ نظارت بر حملونقل مسافر در اتوبوسها و تاکسیها تکمیل نشده است، گفت: پروژههای BMS در چند فاز در ناوگان اتوبوسرانی اجرا میشود که تولید نرمافزار آماده است و اپلیکیشن موبایلی هم در حال تهیه است. همچنین در بخش سختافزار، در بیش از ۹۰ درصدِ اتوبوسهای گازسوز سیستمهای فیزیکیِ مدیریت حملونقلِ اتوبوس نصب شده است.
وی با اشاره به اینکه مبنای اختصاص سوختِ اتوبوسها در آینده بر اساس دادههای همین سیستمها خواهد بود، در خصوص هوشمندسازیِ ناوگان تاکسیرانی گفت: در خصوص تاکسی، مشکلی که داشتیم در نصب سامانهی TMS و QR کد بود که در این راستا باید کیف پول الکترونیکی تهیه میشد.
کیانیرحیمی گفت: در همین راستا چند سال قبل برای تهیهی کیف پول الکترونیکی، یک شرکت کار را آغاز کرد که قرارداد آن شرکت معلق شد. اخیراً با اجرای مادهی ۳۸ این قرارداد خاتمه یافت و حالا میتوانیم با شرکتِ مجری جدید، قراردادِ تأمین کیف پول الکترونیکی را منعقد کنیم تا با اجرای آن، درگاههای لازم بر روی ناوگان و گوشیهای هوشمند شهروندان نصب و فعال شود.
وی اظهار کرد: در خصوص نصب QR کد در تاکسیها نیز در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار برچسب تهیه و میان تاکسیها توزیع شده است. از این پس مسافران تنها با اسکن یا حتی گرفتنِ عکس از برچسب و اتصال به اینترنت میتوانند کرایهی خود را بر اساس تعداد کورسی که طی کردهاند پرداخت کنند. رانندگان تاکسی هم ملزم به نصب این برچسبها هستند. با این اقدام، دعوای پول خرد میان رانندگان و مسافران پایان مییابد.
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و هوشمندسازیِ شورای شهر شیراز گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما کمبودِ بازرس خطوط است؛ تعدادشان بسیار کم است و اجازهی جذب نیروی جدید هم نداریم. شهروندان میتوانند در زمینهی نظارت کمک زیادی به ما کنند. در این راستا، اگر رانندهای پول اضافه دریافت کند و تخلفی رخ دهد، در صورت اطلاع شهروندان، از طریق مادهی ۱۴ کمیتهی انضباطی، برخورد لازم با رانندهی خاطی انجام میشود.
دیدگاهتان را بنویسید