شاهد تحول بنیادین در عرصه تبلیغات جهانی هستیم – جمهورآنلاین
عباس محمدیان در ادامه به اهمیت همکاری میان شرکتها و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: «ما باید در این زمینه همکاریهای بینالمللی را نیز مد نظر قرار دهیم. با توجه به اینکه دنیای امروز به سمت جهانی شدن پیش میرود، لازم است از تجربیات و دانش کشورهای دیگر بهرهبرداری کنیم و به تبادل اطلاعات بپردازیم.»
چالشهای فرهنگی و اجتماعی عرصه تبلیغات ساده گرفته نشود مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی در ادامه به چالشهای فرهنگی و اجتماعی موجود در عرصه تبلیغات اشاره کرد و گفت: «تبلیغات باید با فرهنگ و ارزشهای جامعه ما همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت، ممکن است با واکنشهای منفی از سوی جامعه مواجه شویم.» وی افزود: « تبلیغات باید بهگونهای باشد که به فروش محصولات و ارتقای فرهنگ و ارزشهای اجتماعی کمک کند. این موضوع میتواند موجب تقویت هویت ملی و فرهنگی کشور نیز شود.» ضرورت ارتقا و افزایش آموزش و پژوهش در عرصه تبلیغات عباس محمدیان در پایان به اهمیت آموزش و پژوهش در حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت: «ما باید به آموزش نیروی انسانی در این حوزه توجه ویژهای داشته باشیم. برای این منظور، برگزاری دورههای آموزشی و کارگاههای تخصصی میتواند به بهبود کیفیت تبلیغات در کشور کمک کند.» وی همچنین تأکید کرد: «پژوهش در حوزه تبلیغات نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. ما باید به دنبال شناسایی روندها و تغییرات در بازار تبلیغات باشیم و بر اساس آن، برنامههای خود را تنظیم کنیم. این موضوع به ما کمک میکند تا در رقابت با دیگر کشورها موفقتر عمل کنیم.» در پایان، عباس محمدیان گفت: «ما باید همواره به دنبال نوآوری و خلاقیت در تبلیغات باشیم و از تمامی امکانات و منابع موجود بهرهبرداری کنیم. تنها در این صورت است که میتوانیم به اهداف بلندمدت خود دست یابیم و در راستای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر کشور گام برداریم.» در انتهای نشست، فعالان عرصه تبلیغات نیز نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح و ابراز امیدواری کردند با توجه به شرایط موجود، بتوانند در راستای تحقق اهداف مشترک در این حوزه گام بردارند. عباس محمدیان با تأکید بر اهمیت همکاری و همفکری میان تمامی فعالان این عرصه، ابراز امیدواری کرد با تلاشهای مشترک، بتوانند به بهبود وضعیت تبلیغات در کشور و رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر ایران کمک نمایند.